חיפוש
חיפוש

בית ספר המנחיל מצמצם בפסולת קרטוני קורנפלקס – מיזם מהפכני

סרטוני תדמית רובוכיף

בית ספר המנחיל מצמצם בפסולת קרטוני קורנפלקס – מיזם מהפכני

בית ספר המנחיל ברמת גן מקדם ערכים של איכות הסביבה ומחנך למנהיגות ויזמות בדגש על פיתוח מיזמים חברתיים וטכנולוגיים.

תלמידי מגמת רובוטיקה חקרו את נושא הפסולת וגילו שמחזור מצריך שימוש במקורות אנרגיה ולכן גם הוא פוגע בסביבה. תלמידים חרוצים החליטו למצוא פתרון יצירתי שיאפשר לייצר פחות פסולת. הם ערכו סקר צרכנות בקרב חברים וגילו שכמעט כולם אוהבים קורנפלקס. הם המשיכו ופנו למורים והורים, וגילו שמשפחה עם ילדים קונה בין 2 ל-8 אריזות קורנפלקס בחודש (תלוי בגודל המשפחה ובגילאי הילדים). המספרים הגבוהים הפתיעו את הילדים והם יצאו בקמפיין איסוף אריזות קורנפלקס ריקות כדי לאמת את הנתונים. רק בשבוע אחד נאספו בבית ספרינו מעל 50 אריזות קורנפלקס!!!

הקורנפלקס שאנו קונים נמכר באריזה כפולה!!! אריזת קרטון צבעונית מבחוץ ואריזת פלסטיק ששומרת על הטריות מבפנים. למעשה, אין צורך באריזה כפולה וזה מייצר טונות של פסולת קרטון מיותרת.  תלמידי בית ספר המנחיל מקדמים מהפיכת קורנפלקס הבאה – מהפכה שתצמצם בפסולת ותוזיל מחירו לצרכן ולחברה.

מניעה וצמצום של פסולת אפשרית על ידי שינוי טכנולוגיות הייצור, שינוי בחומרי הגלם ובנוסחאות הייצור.  כדי להמציא אריזת קורנפלקס חסכונית, ששומרת על הטריות, ניתנת לשימוש חוזר או למחזור, נוחה, בטוחה (ללא חומרים רעילים), מעוצבת יפה ולא יקרה לייצור תלמידים פנו במכתב אישי למכללת שנקר. ד"ר אנה דותן, חברת סגל ומרצה בכירה במחלקה להנדסת פלסטיקה התרשמה מאוד מהמיזם ומנחישות הילדים והזמינה אותם לסיור במעבדות המחלקה.


בעקבות הביקור תלמידים תכננו אב טיפוס ראשון של אריזת קורנפלקס חסכונית:

הפרויקט עדיין בעיצומו ובשבוע הבא מתוכנן לתלמידים סיור במחלקת עיצוב תעשייתי במכללת שנקר בו ילמדו את יסודות העיצוב והשיווק וישפרו את האב טיפוס שלהם. כמו כן, הם פנו לחברת תלמה בבקשה לשיתוף הפעולה ובינתיים ממתינים לתשובה.

בואו נעזור להם וכולנו ביחד נקדם את המיזם החברתי הזה לשמירה על איכות הסביבה!

 

 

 

תכנית לימוד חדשנית להעלאת המודעות למחזור ואיכות הסביבה בבית ספר המנחיל

השנה החל בית ספר המנחיל בתכנית לימודים ניסויית חדשנית להעלאת המודעות למחזור ואיכות הסביבה כבר מכיתה א' באמצעות רובוטיקה.

במסגרת התכנית חוקרים הילדים את העולם המרתק של פסולת, לומדים על תהליכי המחזור ומפתחים פרויקטים לטיפול בפסולת. תחת הסלוגן "מחזורובוט" תלמידי בית ספר המנחיל עיצבו פינות מחזור, פחים רובוטיים וגאדג'טים נוספים שיקלו על תהליך המחזור.

 

 

 

WhatsApp chat